divendres, 22 d’abril del 2016

Premis XVI Jocs Florals 2016. Poesia en català de 3r d'ESO:


REFLEXES D’UNA JA PANSIDA FLOR

ÈRIC MARCET
3r ESO (primer premi)

He robat.
He mentit.
Estimat.
Per sort i per desgracia,
He caigut en el pecat.

He rigut sota els efectes de la perla blanca.
He viscut sobre el matí,
Tot plorant.

I molt després de ja javer comptat,
Els ja caiguts estels de la bondat,
He aconseguit parlar amb l’obscur reflexe,
Amb l’ombra,
Del que vaig ser,
I ja no sóc.

He matat mil i un dimonis.
He nedat enmig la seva florida sang.
Altre cop,
I per desgracia,
Me n’he adonat,
Tots ells,
Eren jo.

AMOR PROHIBIT
Carlos Esteban
3r ESO (segon premi)

No em miris que ens miren, i veuran que ens mirem,
i veuran en els nostres ulls
que és veritat que ens estimem.

No m'agafis la mà
que veuran que ens toquem,
i veuran en les nostres mans
que és veritat que ens agradem.
No em parlis a l'orella
que veuran que ens comuniquem,
i veuran en els nostres llavis
que és veritat que ens estimen.

No em donis roses,
no em regalis llibres,
que el dia de Sant Jordi
per nosaltres és cada dia.